آموزش تکثیر شکل منتخب در 6 ecut

عکس آموزش تکثیر شکل منتخب در 6 ecut

اگر بخواهید یک شکل را با تعداد مشخص و یا در یک ورق با اندازه مشخص کپی کنید میتونید از ابزار ” تکثیر شکل منتخب” در ایکات پلاگین قدرتمند CorelDraw کمک بگیرید. با این گزینه به راحتی میشه شکل ها رو تکثیر کرد و خیلی ساده اون ها رو به صورت مرتب کنار هم چیدمان کرد.

آموزش ویدئویی تکثیر شکل ها به تعداد خاص:

 

.


آموزش تکثیر شکل ها به تعداد خاص:

 

عکس آموزش تکثیر شکل منتخب در 6 ecut

در اینجا ما قصد داریم که شکل پاندا را کپی کینم، شکل رو انتخاب کرده و روی ابزار “تکثیر شکل منتخب” کلیک میکنیم

عکس آموزش تکثیر شکل منتخب در 6 ecut

 

عکس آموزش تکثیر شکل منتخب در 6 ecut

عرض رو مشخص میکنیم، مثلا ما عرض رو روی 2000 میلیمتر یا 2متر قرار دادیم

کپی شکل در کل ناحیه: اگر تیک این گزینه رو بزنیم روبروی اون میتونیم ارتفاع بلوک رو هم وارد کنیم تا در اندازه طول و عرضی که وارد کردیم، هر تعداد که شکلمون جا شد رو کپی کنه.

کپی شکل با تعداد خاص: اگر تیک گزینه ی “کپی شکل در کل ناحیه” را نزده باشیم میتونیم روبروی “کپی شکل با تعداد خاص” عدد رو وارد کنیم تا ایکات در عرض 2000 میلیمتر و ارتفاع لازم که بهش دادیم تعداد وارد شده رو کپی کنه.

فاصله بین اشکال: این گزینه هم که مشخصه، هرچقدر خواستید وارد کنید.

زاویه ی چرخش ثابت: این گزینه رو اگر تیک بزنیم شکل در همان زاویه ای که قرار دارد کپی میشه ولی اگر تیک این گزینه رو برداریم، ایکات بنا بر عرض و طول و تعداد کپی شکل که وارد کردیم، ممکنه شکل رو با زاویه مثلا 90 درجه کنار هم چیدمان کنه.

لایه باقی بماند: اگر تیک زده بشه ایکات کل شکل های کپی شده و خط های علامت رو با هم گروپ نخواهد کرد.

علامت گذاری محل تقاطع اشکال: اگر تیک این گزینه رو بزنیم و “اندازه علامت” و “ضخامت خط علامت” رو هم وارد کنیم، ایکات محل تقاطع شکل ها رو با یه علامت + که اندازه ها و ضخامت خط اون رو وارد کردیم نشانه گذاری میکنه. این گزینه به درد کسانی میخورده که میخوان ابتدا شکل رو چاپ کرده و بعد با کاتر پلاتر دور شکل رو برش بدهند. با این علامت ها میتونن محل چاپ و برش رو به صورت دقیق تنظیم کنند تا در برش شکل چاپ شده خطایی نداشته باشند.

 

و در پایان بر روی دکمه تایید کلیک میکنیم، همونطور که در عکس زیر مشاهده میکنید از شکل بر اساس تنظیماتی که انجام دادیم کپی گرفته و شکل های کپی شده رو در کنار هم چیدمان کرده.

عکس آموزش تکثیر شکل منتخب در 6 ecut

برای دیدن آموزش کامل و رایگان نرم افزار ecut 6 به صفحه “آموزش رایگان نرم افزار ایکات” مراجعه نمایید.

برای دانلود نسخه دمو نرم افزار به صفحه “دانلود رایگان ecut 6 ” و برای خرید نرم افزار ایکات با ۸۵% تخفیف ویژه به صفحه “خرید نرم افزار ایکات” مراجعه نمایید.

0 پاسخ

پرسش و پاسخ:

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *